Kadıköy-Sabiha Gökçen Havalimanı metro hattına 100 yeni araç geliyor
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), M4 Kadıköy-Sabiha Gökçen Havalimanı metro hattı filosunu 100 yeni araçla güçlendirmek için harekete geçti. İBB Raylı Sistemler Daire Başkanlığı ile Bozankaya Kümesi arasında 11 Mayıs’ta süreçleri tamamlanan ihale kapsamında, İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu’nun şahitliğinde 100 yeni metro aracının üretilmesi için imzalar atıldı. .
İmza töreninde konuşan İmamoğlu, ulaşımın İstanbullular için en değerli konulardan biri olduğunu vurguladı. İBB’nin var olduğu günden bu yana bu sorunu analiz etmek için çaba sarf ettiğini vurgulayan İmamoğlu, “Kent için sağlıklı bir zaman dilimi tasarlayıp öngörülerini oluşturamazsanız sorunlar büyür ve elbette bunları biriktirdikten sonra çözüm bulmak kolay olmaz. .” . İstanbul için bu anlamda ilk analiz edilmesi gereken sorunun raylı sistemler olduğuna işaret eden İmamoğlu, “Bu bağlamda yatırımlarımızı artıran ve hızlandıran bir yönetim haline geldik. Dört yıldır önemli bir yatırımı metrolarımıza aktardık, önemli bir kaynağı aktardık. 2023 yatırım harcamamızın yüzde 40’tan fazlasını raylı sistemlere ayırdık. Yıllık metro üretim hızımız Pelin’in de az önce söylediği gibi gerçekten rekora doğru gidiyor. Rekor dediğimiz şeye aldanmayın. Bu bile maalesef İstanbul’a yetmeyecek diye düşünüyoruz” dedi.
2025 yılı sonuna kadar 100 kilometrelik bir üretimi İstanbullularla buluşturacaklarını vurgulayan İmamoğlu, şöyle konuştu:
“Göreve geldiğimizde; Planlamasızlık, mali yetersizlik ya da mali düzenleme eksikliği nedeniyle sorun yaşayan 10 metro hattını durdurup devraldık. Bu terkedilmiş duruma düşen metro inşaatlarımız ile ilgili hızla harekete geçtik. Ama ne yazık ki o dönemde şehrimiz ve bütçemiz milyarlarca liralık bir kayba uğradı. Ben hep şöyle ifade ederim; İnsanımızın özellikle şunu bilmesi gerekiyor: İhaleye çıkmak için ‘görgü’ yapmak, ‘ben işe başladım’ demek gibi siyasi harekette bir sakınca yok. Bir gereksinim belirir. İhtiyaçtan sonra analiz ve etüdler yapılır. Ardından metronun bir projelendirme süreci başlıyor. Proje süreci yönetilirken aynı zamanda finansal ihtiyaçlar da görüşülür. Bu bağlamda bu işin nasıl ihale edildiği ve geleceği ortaya konulmuştur. Ve bu iş akış sistemi ile birlikte bu kadar büyük adetli, projesi hazır, finansmanı hazır yatırımlar bu şekilde ihaleye çıkıyor. Müteahhit bu işi aldıktan sonra projesi usulüne uygun ve finansmana hazır hale gelir ve işe başlar. Ondan sonra mahalleliye ‘3 yılda, 3.5 yılda, 4 yılda bu işi bitireceğiz’ diyorsunuz ve yapılıyor. Ama üzülerek söylüyorum ki; 2015’te, 2016’da, 2017’de yani yaklaşık 7-8 yıl önce şantiye şeklinde devraldığımız, bazılarının çivisi bile atılmamış, bazılarına hiç başlanmamış, bir dönemi halkımıza hatırlatmam gerekiyor. ve bazıları terk edildi. Bu itibarla ne yazık ki israfı ve maalesef milletin maliyetini artıran, milletin cebinden daha fazla para çıkmasına sebep olan bu sistemi tam tersine şeffaf hale getirerek vatandaşına kazandırdık. , numara yapmadan, halkını aldatmadan, aklın, bilimin ve tekniğin hakim olduğu bir halde. Yapabileceklerini, yapamıyorsa neden yapamayacaklarını bir şekilde aktarabilen bir yönetim olduk ve olmaya da devam edeceğiz.”
“4 yılda büyük işler başarmış bir yönetimiz”
Ekonomik krizin bahsettiği süreçleri olumsuz etkilediğini belirten İmamoğlu, “Ancak disiplinli, adil ve şeffaf bir yönetim olarak bu dört yılda kat kat fazla metro ürettik, hala üretmek için büyük bir fedakarlık yapıyoruz. .. Bakın ben buna büyük bir fedakarlık diyorum çünkü aslında yurttaşlarımız bilsinler ki, ülkenin enflasyonla mücadelesi, artan emtia fiyatları ve çok öngörülemez gelişmeler nedeniyle halen özveriyle yürüttüğümüz bir süreç var. 4 yıllık görev süresinin iktidar kanadı tarafından önceki 25 yıllık süreye benzetilmesinden memnun olduğunu söyleyen İmamoğlu, bunu hem gülümseyerek hem de gülümseyerek karşılıyorum. 4 yılı 25 yılla rekabet etmek veya kıyaslamak. Zamanı verimli ve verimli kullanırsan ve işini yaparsan böyle kıyaslanırsın. Biz 4 yılda çok büyük işler başarmış bir yönetimiz.”
“Bu ülkenin hazinesi, Ulaştırma Bakanlığı, İBB bizimdir”
İmzalanacak araç için yapılan ihaleyi yerli bir firmanın kazanmasından duyduğu memnuniyeti dile getiren İmamoğlu, sözü Kadıköy-Sabiha Gökçen Havalimanı ortasındaki iletişim hattına getirdi. M10 Pendik-Sabiha Gökçen metro hattının Ulaştırma Bakanlığı tarafından yapıldığını hatırlatan İmamoğlu, şunları kaydetti:
“Bakanlığın Sabiha Gökçen’e yaptığı bağlantı açıldı. Burası İBB’ye devredilecekti. Açılışına da davet edilmedik. ‘Teşekkür ederiz. Sana iyi şanslar. Tebrikler. Ama bu İBB’ye ait bir mekanizma olacağı için keşke davet edilseydik. ‘Parasını bizden alacaksınız’ dediğimizde 25-30 yılda belediye kasasından Hazine hesabına kesilerek parası alınan bu tür hudutların parası 11 ayda bizden alındı. bir önceki sisteme göre değişen son genelge. 11. ayda kesilerek çıkarıldı. Yani artık devletimize borcumuz yok. Bu olmayacak. Burada üreticiler ve finansörler var. ‘Bize 10-11 ayda değil 5 yılda para garantisi veren bir kurum olsun’ diyorlar. 5 yılda İstanbul’un bütün metrolarını bitireceğiz’ Ona söz vereyim. Bize böyle bir durum yaşattılar. Sonuçta, bu üzücü. Çünkü bu ülkenin Hazinesi bizim, bu ülkenin Ulaştırma Bakanlığı bizim, bu ülkenin İstanbul Büyükşehir Belediyesi bizim, Ankara’sı bizim, Bursa’sı bizim. O bakımdan günümüz iktidarının bu kurumlara yönelik bu bakış açısını bir kenara bırakmanın yolunu bulması ve bugün ülkemizin maalesef içine düştüğü hem ekonomik hem de diğer krizlerden çıkış sınırını milletçe birleşerek aşması şarttır. seferberlik ruhu. Bu yeni aklı ortaya çıkarmayan bir siyasi tabanın, milletimiz nezdinde hiçbir zaman müspet ve sürdürülebilir bir prestiji olmayacaktır.”
“Bu tavrı gösterirlerse aşılamaz bir süreç”
“İstanbul’un 16 milyon insanı adına böyle bir uyarıda bulunayım” diyen İmamoğlu, “Bu kesintilerin olabileceği yeni işler İstanbul ve bakanlığın ortasında, olacak. aynı şekilde atlatılacak bir süreç de olmayacak.Şimdiden uyarayım.Doğal olarak bunu yeni hükümetin yeni bakanlıklarına yazılı olarak bildiriyorum.Ne olursa olsun, ben de halkımıza bilgi veririm. mümkünse sözlü, değilse yazılı olarak çok nazik ve çok saygılı bir şekilde kurumlarımızın başkanının bu konuda imza bekleyen, Hazine’nin onayını bekleyen çalışmalarımız var. Pelin’in de az önce belirttiği gibi gerekli bakanlıklara bir an önce yeni kesintiler yapılması, artı yeni sınırların devredildiğinde aşılamayacak şekilde olması hem ülkemize kaynak açılımı sağlayacaktır. Bu zor zamanda ülkemizde, İstanbul’umuz adına üretim yapılacak ve bu üretim yine burada da görüldüğü gibi Bozankaya gibi diğer yerli firmaların bütçesine ve kasalarına girecek. Lütfen bu akışı destekleyin. Burada yazılı olarak bildirdiğim ve artık sözlü olarak ifade ettiğim bu duyuruyu bakanlıklara bir kez daha yapayım.”
“İstanbul için zor şartlar altında çalışmaya devam ediyoruz”
İstanbul için zor şartlar altında çalışmaya devam ettiklerini belirten İmamoğlu, ‘biz’ şikayetini azaltarak, ‘mutlaka görülmeli’ diye adının arandığı, dünyanın en modern, en çok merak edilen şehri olmayı hep birlikte hedefliyoruz. seni bulamıyorum’ Yolumuz açık olsun. Araçlarımız şimdiden “İstanbul’umuza hayırlı uğurlu olsun” formunu doldurdu.
İlk vagonlar Şubat 2024’te raylara inecek
İBB Genel Sekreter Yardımcısı Alpkökin’in verdiği bilgiye göre; Yüzde 51 yerli ve iğ olacak araçlar Ankara’da üretilecek. İlk dizin 2024 yılının Şubat ayında hatlara indirilecek. Haziran ayı itibari ile her ay iki serinin raylarda lansmanı ile Eylül 2025 itibariyle 100 aracın tamamı İstanbulluların hizmetinde olacak. ilk etapta bulunan M4 Kadıköy-Sabiha Gökçen Havalimanı ve M10 Pendik-Sabiha Gökçen metro sınırları, 2025 yılında tamamlanması planlanan Pendik Merkez-Kaynarca Merkez-Fevzi Çakmak metro sınırında da kullanılacak.
Yeni araç sayısı 308’e yükseldi
“16 Milyon İçin Çalışıyoruz” sloganıyla son 4 yılda raylı sistemlere 174 yeni araç eklendi. İstanbulluların hizmetine sunulan bu araçlara ek olarak 134 adet aracın ihalesi tamamlandı. Raylı sistemler filosuna eklenen yeni araç sayısı böylece toplam 308’e yükseldi. Son 4 yılda toplam uzunluğu 46,2 km olan 5 metro hattı ve toplam 46 istasyonlu 1 tramvay sınırı tamamlandı. hizmete sokmak 8 metroda ise inşaatlar tüm hızıyla devam ediyor. İBB’nin hedefi, 2024 Mart ayına kadar raylı sistem ağına 18,9 kilometre raylı sistem katmak. Önümüzdeki 9 ayda hizmete açılacak 3 raylı sistem limiti ile yılda ortalama 13 kilometre İstanbul tarihinde yıllık bazda en çok metro üretilen döneme imza atılacak.
Raylı sistem yolcu sayısı yüzde 35 arttı
Mevcut süreçte İstanbullulara 6 metro hattında hafta sonu 66 saat kesintisiz metro hizmeti veriliyor. Bu yatırım ve hizmetler sonucunda günlük raylı sistemi kullanan İstanbullu sayısı yüzde 35 artarak 1,8 milyondan 2,6 milyona yükseldi.