Bakan Özer, depremden etkilenen öğrenciler için yeni bir çalışma duyurdu
Bakan Özer’in açıklamalarından satır başları:
Milli Eğitim Bakanlığı olarak 6 Şubat itibarıyla eğitimin normalleşmesi için çok hızlı hareket ettik. Deprem bölgesindeki illerimizi etkilerine göre kategorilere ayırdık. 1 Mart itibariyle Kilis, Diyarbakır ve Şanlıurfa’da eğitim-öğretime başladık. Gaziantep, Osmaniye ve Adana’da tüm merkez bölge ve ilçelerde 13 Mart’ta eğitime başladık. Kalan 4 il ise Kahramanmaraş, Adıyaman, Malatya ve Hatay… Bu iller depremden en çok etkilenen iller oldu. Onlar da tüm merkez ilçelerde değil hazır olan ilçelerde 27 Mart prestijiyle eğitime başladılar.
Deprem bölgesinde eğitime başlama sürecini valiliklerimize bıraktık. İlçelerde hayatın akışına ve okulların şartlarına göre eğitime başlandı. 10 Nisan’dan sonra sadece Hatay ve Adıyaman’da okulları kapatmıştık. Bugün itibariyle tüm ilçelerde eğitime başlandı. 16 Haziran itibariyle eğitim-öğretim yılını bitireceğiz.
TAZMİNAT PROGRAMI İÇİN TARİH VERİLDİ
10 ilde öğrencilerimizin öğrenme kayıplarını telafi etmek için 1 Ağustos – 1 Eylül tarihleri arasında telafi programı düzenleyeceğiz. Bu gerekli değil.
“İLK DÖNEM NOTLARI GEÇERLİ OLACAK”
Depremzedelerimizin ikinci periyottaki puanları birinci periyoda göre düşük olursa birinci periyodun geçerli olacağı bir çalışma düşünüyoruz.
8. sınıflar için diğer illerde sınava girme seçeneğini sunduk. LGS ve YSK’da ikinci dönem konuları kapsam dışı bırakıldı.
45 BİN RANDEVU
Biliyorsunuz Cumhurbaşkanımız 45 bin öğretmen atamasını açıkladı. Hatta bu 45 bin öğretmen ataması son 20 yılın tek atamadaki en yüksek ataması. İnşallah 8 Mayıs itibariyle bu atamaları yapacağız ve öğretmenlerin yüzde 50’den fazlasını bu 10 ildeki onarım çalışmalarına destek için görevlendireceğiz. Sarsıntı bölgesine terazi vereceğiz.
ATANAN ÖĞRETMEN MUHLET ZELZELE BÖLGESİNDE NE KADAR ÇALIŞACAK?
Sözleşmeli öğretmen olarak başlıyorlar. Bulundukları yerde 3 yıl görev yapacaklar. İsterlerse devam edecekler.
5 bin memur aldık. Burada da sarsıntı bölgesine öncelik verdik. Yani tüm kaynaklarımızı öğrencilerimiz, öğretmenlerimiz için yani eğitim kurumlarının güzelleşmesi ve hızla yok olması için kullanıyoruz.